A Catalunya es comencen a recollir els fruits d’anys de treball amb el rugbi base, una feina que els diferents clubs del territori català posen en prà ctica amb constà ncia, paciència, dedicació i passió. Un clar extraordinari exemple és el del jugador internacional Nic Mirhashem, que recentment s’ha proclamat vencedor del Campionat Nacional de Rugbi dels Estats Units d’Amèrica (EUA), amb els California Berkeley (CAL).
Actualment, Nic Mirhashem estudia a la Universitat de Berkley, on està jugant amb el club de rugbi dels CAL. Aquesta temporada 2015-2016 és la seva primera com a jugador dels California Berkeley i on s’ha proclamat campió nacional davant dels BYU, un equip que portava 44 partits a casa sense perdre i que era el que tenia més números d’emportar-se el tÃtol. Crònica de la final
Com hem remarcat anteriorment, en els últims anys el creixement del rugbi català no ha passat desapercebut. L’augment de fitxes ha estat evident. Si fa un any destacà vem el fet històric de les 6.000 llicències a la Federació Catalana de Rugbi (FCR), avui podem parlar d’un nou augment que, a més a més, és realment qualitatiu. És evident que el treball base que es realitza des dels clubs catalans està recollint fruits saborosos, com ha quedat reflectit en el cas de Nic Mirhashem.